First House tar egen medisin

First House ”tar egen medisin”

firsthouse_web1– Outsourcing av IT-driften er for oss som å ta den samme medisinen vi anbefaler kundene våre. Suksess handler om å bruke egne ressurser på kjerneområdene, fastslår seniorrådgiver Steinar Flaa i kommunikasjonsbyrået First House.

Service og innstilling
Flere aktuelle leverandører ble vurdert som ny driftsleverandør for First House fra nyttår. Valget falt på Teknograd, og Steinar Flaa forteller at service og innstilling var utslagsgivende.

– Vi opplever at Teknograd har kunnskapsrike mennesker med riktig innstilling til arbeidet og oss som brukere. Hos First House er vi opptatt av å se kunden i øynene og gi ærlige svar. Slik opplever vi også at Teknograd fremstår overfor oss, sier Steinar Flaa. Han legger ikke skjul på at teknologiinteressen i egen organisasjon er lav, men forsikrer at forventningene til Teknograds hosting-tjenester er desto høyere. – Vi har valgt å plassere alle kritiske data og applikasjoner i Teknograds datasenter. Forventningen er å få en leveranse der alt fra programvareversjoner til kommunikasjon og sikkerhet er på høyeste nivå, sier han.

Tilgjengelighet og sikkerhet
Teknograd leverer hosting-tjenester til First House med 40 brukere, basert på Citrix slik at all dataprosessering skjer på serverne. Brukerne har bærbare PC-er som arbeidsverktøy, mens Exchange for e-post også er tilgjengeliggjort på mobile enheter. Høy tilgjengelighet er sikret gjennom full redundans på både linjer, servere og datalagring. Teknograd tar blant annet hånd om all lisenshåndtering, oppgraderinger og domenehåndtering. Dette er Steinar Flaa og kollegene godt fornøyd med. – Så langt har alt svart til forventningene. De viktigste applikasjonene er Office-programmer og et timeføringsverktøy, så løsningene i seg selv er ikke komplekse. Kravene til tilgjengelighet og sikkerhet er derimot høyere enn i de fleste andre bransjer, sier Steinar Flaa.

Ledende kommunikasjonsrådgivere
First House har opplevd sterk vekst siden starten i 2010, og omsatte i fjor rådgivningstjenester for 62 millioner kroner. Medarbeiderne har erfaring fra blant annet toppolitikk, finans, samfunns- og næringsliv, og på tre år er selskapet etablert som en av landets ledende kommunikasjonsrådgivere. – Vi er ydmyke for at kundene velger oss for særlig krevende oppdrag og betaler en høy timepris for tjenestene våre. Å velge noe dårligere enn fra øverste hylle når det gjelder IT-løsninger, ville være respektløst overfor både kundene og medarbeiderne våre. Derfor gleder vi oss til å fortsette samarbeidet med Teknograd, avslutter seniorrådgiveren i First House.