Pulp kastet ut serverne

pulpgrafisk4

Pulp Grafisk jobber med materiell og kampanjer for krevende kunder innen handel og retail. – Stabil IT-drift er kritisk for å gjennomføre oppdragene, vi har aldri angret på at vi overlot datarommet til Teknograd, sier daglig leder Terje Gulbrandsen.

Konsentrert om kjernevirksomhet

Butikkmateriell og cross-media-kampanjer er hverdagen hos Pulp Grafisk. Etter at Teknograd overtok driften av datarommet fra nyttår, har Gulbrandsen og kollegene én ting mindre å tenke på i en travel hverdag.

– Nå vet vi at servere, linjer, sikkerhet og backup er ivaretatt på beste måte, og at kostnadene er forutsigbare. Det blir ikke nødvendigvis så mye rimeligere enn å drifte alt selv, men gjør at vi kan konsentrere oss sterkere om det vi lever av. Erfaringene er gode, og på ni måneder har vi kun hatt nedetid én eneste gang. Da fikk vi klar og tydelig informasjon om årsak og forventet utvikling med en gang, forteller lederen av Pulp Grafisk.

Alltid tilgjengelig

Bedriften har plassert alle servere i Teknograds datasenter, det inkluderer produksjonsløsninger, mailserver og løsninger for gjennomføring av cross-media-kampanjer, der kundene får sanntidsinformasjon om respons og utvikling i nettbasert kontrollpanel. Han forteller om en virkelighet der løsningene må fungere 24/7. – Det er alltid medarbeidere eller kunder som trenger tilgang. Med samtlige IT-systemer plassert i skyen, er applikasjonene alltid tilgjengelig, uavhengig av hvor man befinner seg og hvilken maskinvare som benyttes, sier han.

Faste kostnader

Hvorfor valgte dere nettopp Teknograd som IT-partner? – Vi hadde egentlig et kundeforhold til en annen og større aktør, men fant ut at Teknograd hadde passende størrelse for en bedrift som oss. Nå kjenner vi menneskene og vi vet hvilken kompetanse de har. Alle tjenester, med unntak av Mac-support, kjøpes til fast pris per måned. Gevinsten kommer i form av trygghet for at systemene alltid fungerer og at sikkerheten er ivaretatt på beste måte. Det har stor verdi for oss, så serverne kommer ikke tilbake hit, sier Terje Gulbrandsen i Pulp Grafisk.