Skal man være best må man alliere seg med de beste

PR-byrået Trigger har en visjon om å engasjere mennesker i hverdagen. Dette preger alt de gjør og løsningene de leverer. Byrået teller i dag 45 ansatte og ambisjonen deres er å være i kontinuerlig utvikling i takt med verden rundt seg – og noen ganger til og med i forkant. Trigger har markert seg nasjonalt […]

Les mer →

Utvikler og forvalter visuell identitet

Designbyrået Tangram ble etablert ved starten av året, og har virkelig fått vind i seilene. Nå er de på vei til nye lokaler på St. Olavs plass. Der har Teknograd allerede forberedt innrykket.

Les mer →

Flying start for Naug & Venner

Med sterke merkevarer på kundesiden og et dusin erfarne byråmennesker med på laget, tipper vi at nystartede Naug & Venner vil bli lagt merke til fra første dag. – Det beste blir med videre, både når det gjelder medarbeidere og kunder. Det samme gjelder på IT-siden, forteller Morten Kjærnes og Lasse Breivold.

Les mer →

Adressa bygger fremtidens mediearkiv

Adresseavisen bygger nå ny arkivløsning, basert på DC-X fra Teknograd. Tiden med mangelfulle metadata er forbi, fastslår prosjektleder Tore Røsvoll.

Les mer →

SMFB vokser videre

Nedetid er et fremmedord i SMFB, konstaterer Christoffer Lorang Dahl, Digital Director i reklamebyrået som står bak noen av landets mest vellykkede kampanjer de siste årene.

Les mer →

Ernö fremdeles uten kokk

Historien om Ernö starter med fem reklamegründere som hadde som ambisjon å være så flinke og store at de kunne ansette lunsjkokken fra sin tidligere arbeidsgiver, den ungarske kokken ved navn Ernö. Nå kan selskapets leder Frederik Horn konstatere at dette målet nesten er nådd. På IT-siden, derimot, der har de en samarbeidspartner som fikser både […]

Les mer →

Nyhetsarkiv fra de siste 150 år

I et omfattende digitaliseringsprosjekt er samtlige utgaver av Aftenposten skannet og OCR-lest. Alle årgangene fra 1860 ble i første omgang gjort tilgjengelig for Aftenpostens redaksjonelle medarbeidere i et eget internt arkiv. Nå skal hele det historiske arkivet overføres til Media Norges nye fellesarkiv som er basert på DC-X (Mediegalleri) fra Teknograd. Aftenposten er først ute […]

Les mer →

Nettbasert produksjon av trykksaker

Tenk deg å kunne redigere og publisere grafiske dokumenter direkte fra nettleseren, vel vitende om at sluttresultatet både vil oppfylle kravene fra designhåndboka og trykkeriet. Teknograd har levert den nettbaserte løsningen 1publish fra 2imagine til en rekke norske kunder, som opplever mer effektiv produksjon av annonser, trykksaker og annet materiell. En av disse er Sport1. […]

Les mer →

Pulp kastet ut serverne

Pulp Grafisk jobber med materiell og kampanjer for krevende kunder innen handel og retail. – Stabil IT-drift er kritisk for å gjennomføre oppdragene, vi har aldri angret på at vi overlot datarommet til Teknograd, sier daglig leder Terje Gulbrandsen. Konsentrert om kjernevirksomhet Butikkmateriell og cross-media-kampanjer er hverdagen hos Pulp Grafisk. Etter at Teknograd overtok driften […]

Les mer →

Norsk Luftambulanse: I lufta med IT i skyen

Norsk Luftambulanse har overlatt serverparken og all IT-drift til Teknograd. – Det var veloverveid og utvilsomt en riktig beslutning, sier administrasjonsdirektør Pål F. Heffer. Stengte datarommet I serverrommet hos Norsk Luftambulanse er det mørkt og stille. I løpet av det siste året er samtlige servere flyttet til Teknograds datasentere, og IT-driften er overlatt til Teknograd. […]

Les mer →

Mer tid til brukerne i Nettavisen

Etter at Teknograd har overtatt som driftspartner, har Nettavisens IT-ansvarlig tid til å løfte blikket. – Prisen ville vært svært høy hvis vi selv skulle hatt samme nivå for drift og sikkerhet som Teknograd gir oss, konkluderer Roy Toresen i Nettavisen.

Les mer →

Try stengte datarommet

  Try Reklamebyrå har de siste årene hatt stor suksess med massekommunikasjon og merkevarebygging for store selskaper og organisasjoner, og også forsynt seg godt fra reklamebransjens store prisutdelinger. IT-ansvarlig Flemming Pettersen forteller at da suksessbyrået vokste ut av datarommet, fant de en mye bedre løsning enn å bygge et nytt. – Kravene til tilgjengelighet, sikkerhet […]

Les mer →

Forenklet bildehåndtering i alle kanaler for Europris

For Europris-kjeden er lave priser, riktig vareutvalg og målrettet markedsføring viktige suksessfaktorer. Dagens markedsføring for den landsdekkende lavpriskjeden er i stor grad basert på den ukentlige kundeavisa, mens stadig mer vil foregå elektronisk elektronisk i fremtiden. – Vi har allerede en egen Europris-app, og vil arbeide mye med digital markedsføring. Produktbilder er helt essensielt uansett […]

Les mer →

Høyeste sikkerhet for medlemsbasen

Gjennom 35 år har Norsk Luftambulanse gitt medisinsk assistanse på åstedet når ulykke eller sykdom rammer. Nå sikres medlemsbasen med dobbel redundans. Medlemmene utgjør grunnfjellet Årlig har Norsk Luftambulanse (NLA) en rekke utrykninger med legebil eller helikopter, og siden starten i 1977 er tusenvis av menneskeliv reddet som følge av at medisinsk personell og utstyr […]

Les mer →

First House tar egen medisin

Outsourcing av IT-driften er for oss som å ta den samme medisinen vi anbefaler kundene våre. Suksess handler om å bruke egne ressurser på kjerneområdene, fastslår seniorrådgiver Steinar Flaa i kommunikasjonsbyrået First House.

Les mer →

Flyr høyt med ny database

For en organisasjon som er storforbruker av bilder og ofte bruker mye tid og ressurser på fotograferingen, er det nødvendig med en god databaseløsning for bildene, sier Torkell Sætervadet, redaktør av Flynytt.

Les mer →

Ny arkivløsning

NHST Media valgte Digital Collections´ DC-X fra Teknograd som arkivløsning i 2011. I DNs redaksjon har utvalgte brukere benyttet systemet i en periode, og planen er at alle journalistene snart skal benytte DC-X i sitt daglige arbeid.

Les mer →